måndag 25 februari 2008

Hälsokost...


Var på utflykt i helgen och var in i en liten butik som säljer ekologiskt och biodynamiskt odlade produkter. Nu är jag ingen kämpe för miljögifter, utsläpp och besprutningar, men ibland tycker jag att vissa saker gått lite för långt.


Jag handlar gärna matvaror som är vettigt framtagna och inte transporterade jorden runt. Men finns det inte något mellanting mellan att vara en storstadsyuppie med all världens teknik, storkonsumtion, stadsjeep och materialfixering till att vara en helylle typ i hemstickade raggsockor, sjal och jättelångt hängit hår?


Ja tillbaka till butiken, jag blir lite anti dessa helylle typer i sin "naturliga look" när jag ser att även deras miljömedvetna, hälsosamma rädda världen stil går ut på att tjäna pengar...


Påsarna är jättefina men vad sjutton innehåller dom?! De där kan jag väl plocka hemma på tomten istället för att sätta mig i bilen och köra till deras gulliga lilla butik och köpa dessa små helylle påsar och känna mig som att samvetet har lättat lite när det gäller misshandeln av vår moderjord.


Å hallå ekologiska maskrosor, jag undrar vad är det man ska bespruta för att de inte ska ta över och kväva ens fina maskrosor i det lilla maskroslandet.

Inga kommentarer: