onsdag 6 februari 2008

Bada...

Aaaaaaaaaa.... skriet ekar genom huset och snabba fötter dundrar mot köket på nedervåningen.
- Han hällde jos på mig! Hela soffan är full med jos. Jag är alldeles blöt. Illtjutet blandas med en arg papparöst. Hhhmmmm jag bestämmer mig snabbt för att surfa vidare på övervåningen. Det verkar vara så himla sökigt där nere. Nu får yngsta sonen en utskällning av sin far, men han verkar inte så bekymrad över det. Skit också nu kommer äldsta sonen stormandes upp till mitt gömställe.
Friden är störd och jag kan inte ignorera kaoset längre. Äldsta sonen redogör snabbt för händelse förloppet på nerevåningen. Han satt i soffan och tittade på TV när hans lillebror frågade om han ville bada? Han svarade helt oskyldigt ja på den frågan (ser med stora ledsna ögon på sin mor). Då hällde lillebror hela sitt josglas över storebror och det hade han ju ingen aning om att lillebror tänkte göra. Hulk, hulk stackars storebror nu får han gå och duscha (i badrummet) på grund av all kletig jos och soffan vill jag inte se så jag sitter kvar här uppe. Nästa morgon vid frukostbordet diskuterar de två bröderna Lilla spöket Labans film. Då får jag helt plötsligt in fakta som förändrar situationen igår markant.
Lillebror berättar med en finurlig min i ansiktet om en scen i filmen.
Lillasyster Labolina frågar Lill prins Bus om han vill bada och sen häller hon sitt saftglas över Lill prins Bus. Hhhhmmmm... en deja vu-känsla infinner sig!
Har inte jag upplevt det här förut? Kan man stämma Sandrews, eller i alla fall be dem betala en kemtvätt av soffan?!

Inga kommentarer: