fredag 7 december 2007

Granbyggande indian till förfogande

Nu har jag hittat ett nytt intressant jobb. Granbyggare!

På skeppsbrokajen står det en enorm julgran. Det finurliga med den är att det är ingen riktig gran, eller nja den består av riktiga grangrejer. En jättestam som de har borrat hål i och stuckit in enorma grankvistar i, varje kvist är typ som en normal julgran. Ja i alla fall, min slutsats är att någon måste ha byggt denna julgran alltså borde man kunna blir julgransbyggare. Jag har inte sett några sådana platsannonser ännu, vet inte riktigt vilket företag man ska söka på, granbygget AB...
Det verkar i och för sig vara ganska säsongsbetonat, men tjänar man bra, kan man ägna resten av året att se ut nya passande grangrejer till nästa säsong. Ett litet problem är bara att jag inte har någon skog och för att få ihop till denna lilla skapelse tror jag man behöver dra fram över granskogarna som värsta "Gudrun".

Ett annat tips jag fick för några veckor sedan var att jag borde skriva in indian i mitt CV. Nu är det inte så att jag har ett exotiskt förflutet på Amerikas kontinent. Nä jag har arbetat som indian, tro det eller ej. Varje sommar i min ungdom var jag indian. Varje rekryterare som får se det i CV:et kommer av ren nyfikenhet bli tvungen att kalla mig på intervju, sa min tipsare entusiastiskt. Kanske skulle ha bara indian, ja eller i kombination med granbyggare så kan det bara inte bli fel.
Mer flexibel än så borde man inte kunna bli…

Inga kommentarer: