fredag 25 januari 2008

Filmslut

Är hemma idag för äldsta sonen har ont i magen. Så nu hann jag för en gångs skull läsa i en av alla de tidningar som jag får låna av min snälla granne. Annars brukar jag mest hinna snabb bläddra dem.

Då upptäckte jag att det finns fler som jag, eller jag drog den slutsatsen, för annars skulle nog inte denna sajt ha skapats. I tidningen Tara fanns en liten notis om denna sajt, www.moviepopper.com. Det finurliga är att här finns slutet på flera tusen filmer!

Konstigt, vad ska man med dem till? Jag tror min sambo kommer bli överlycklig. Det är nämligen så att jag brukar blunda lite i soffan när vi tittar på film och efter ett tag blir blundarna längre och längre. Jag brukar få göra detta ostört men sist fick jag en irreterad knuff mitt i en sån här blundstund. "Nu får du hålla dig vaken för vi kan inte ha ännu en film som vi måste se om för att du somnar hela tiden!" irreterad sambo...

Jag tror att det är därför jag aldrig kommer ihåg vilka filmer jag har sett, ingen aning när någon nämner en filmtitel, men om jag får innehållet beskrivet för mig brukar jag kunna avgöra om jag har sett den eller inte. men det är förstårs värre med dessa blund filmer, för om det blir mycket blund blir handlingen en anningen förvvirande.

Så nu kan jag nog äntligen få ordning i filmdelen i mitt huvud!

Inga kommentarer: