onsdag 23 januari 2008

Möten!

Igår arbetade jag halvdag. Började 8 och skulle ha slutat 12 men kom inte iväg förrän 12.40.
Med andan i halsen for jag iväg till dagis, och huvudet i ett enda virr varr ...
Då hade jag avverkat tre möten och i panik försökt hinna röja upp de flesta uppdragen i mailboxen.

När jag kommer instressande till dagis med en hispig blick och stor otålighet (som jag försöker dölja så gott jag kan). Sitter yngsta sonen lugnt med kompisarna och klipper ut fiskar i glansigt papper, de gör ett akvarium. Innan på dagen har de hunnit varit i skogen och fyndat en tomburk, lekt ute på gården, rengjort akvariet och gjort ett ekosystem i en stor glas flaska. Plus att han har hunnit byta om från topp till tå tre gånger. Den första gången var redan på morognen direkt när han kom till dagis, för undertröja och långkallingar kan man bara inte ha på sig på dagis, vilket hans mor hade klätt upp honom i för att han inte skulle frysa eftersom vintern äntligen kommit denna morgon. Andra ombytet kom efter att de rengjort akvariet, då blir man väldigt blöt....
Så när jag kom hade han tredje uppsättningen kläder på sig och de var ganska fulla med lingonsylt så vi började med att byta kläder när vi kom hem :-)
Man kan inte tro att han "jobbar" halvtid på dagis.

Idag har jag hispat runnit under förmiddagen för att beta av ännu ett antal uppdrag, fått en hel del gjort men jag kan inte på stå att hjärnan varit inkopplad i dessa ärrenden, så jag vet i skjutton hur det blev...
Eftermiddagen har jag ägnat åt ännu ett långt härligt möte. Yngsta sonen har idag hunnit ficka medhavd matsäck i skogen och badat i en bäck (inte så bra kanske med tanke på att det är riktig vinter här nu -8 grader i morse) och sen avslutade han med att ramla ner från ringarna i lekrummet, missa mjuka mattan och slå hakan i golvet så den sprack (skinnet på hakan alltså, inte golvet). Sen fick hans far komma och hämta honom kl. 13 och tejpa ihop hakan. Men han har dock bara hunnit byta kläder en gång denna dag, det skedde efter badet i bäcken.

Ja, det känns som vuxenlivet är lite för mycket möten. Nästa jobb jag ger mig in i ska vara mötesfritt! Inte för att jag längtar efter att spräcka hackan men lite mer äventyr skulle man vilja uppleva istället för att stillsamt sitta ett gäng vuxna runt ett bord och småprata...

Inga kommentarer: