tisdag 22 januari 2008

Julen är slut eller?


Oj vad tiden går fort!
Jag skulle ha en liten blogg-pause under julledigheten....
Eller snarare en datorpause, jag tycker jag sitter och glor i dessa små burkar dagarna i ända.
När julledigheten stundade tänkte jag, som jag gör inför varje helg, att nu ska jag vara ute och röra på mig i friska luften inte sitta inne framför alla dessa apparater.

Nja det blev väl inte riktigt så. Jag skippade datorn men ute var jag inte så hemskt mycket. Den här vintern har ju inte bjudit på något vidare väder. Man har knappt sett skillnad mellan dag och natt, himlens jämngrå täcke har döljt dygnets timmar väl, 1-2 grader plus och regn eller fukt i massor har gjort att jag har kikat ut genom fönstret och bestämt mig för att det är bättre att stanna inne.

I morse kom dock snön till oss. Små, små flingor som seglade ner utanför fönstret, till yngsta sonens glädje. Han studsade bort till dörren samtidigt som han skrek "Nu kommer tomten!".
Jag försökte protestera lite, medans den andre sonen fundersamt undrade om det är vinter?

Ja, det har det varit länge eller...?

Inga kommentarer: