måndag 7 april 2008

8 grabbs...

Idag har jag haft utbildning för 6 st. på jobbet sen full fart till dagis och skolan för att hämta mina barn. Det var bara att istället för att komma hem med 2 st. killar kom jag hem med 4 st. 5-åringar och 3 st. 8-åringar.

Puuuhhh....
Jag hade tänkt jag skulle blogga lite och kanske fixa lite med mina skoluppgifter (har faktiskt fått in uppg.2 så nu är det 3 som gäller). Skulle äta lite lunch också för jag hann bara med en flaska Loka Päron efter att ha varit på cirkelträning på lunchen (äldsta sonen trodde jag hade varit på cirkusträning, sambon log lite lurigt och sa att han såg fram emot att få se lite trick). Sen fick jag kasta mig iväg för att ha föreläsning för väntande aspiranter och sedan iväg hemåt...

Men det bidde liksom ingen lunch, jag irrade mellan att packa upp min väska, sonens gympapåse, städa lite plats i yngsta sonens rum så de fyra femåringarna skulle få plats där...
Sen skulle de ha mellanmål, då känner man sig som värsta mc donalds som brer mackor på löpande band, sen får man röja upp köket, försöka hinna sätta på en tvättmaskin, hjälpa någon på toaletten och så vidare...
Jag han dock nagga lite på kladdkakan från helgen och ta en och annan näve jordnötter även de från helgen, nyttig lunch hhhmmmm...

Sen var det dags för kvällsmat, äldsta sonen skulle iväg på fotbollsträning i kväll så vi var tvugna att äta innan fem. Då har jag precis hunnit sätta mig vid datorn för att boka in en resa till Vimmerby i maj med syster, systerson, jag och mina två barn när sambon klampar genom dörren. "Här sitter du och har det bra". Hhhhmmm, inga kommentarer. När bokningsknappen är nedtryckt beger jag mig mot middagslagning, skulle bli lax i kväll men sambon glömde köpa lax så det får bli ströbakad torsk och potatis (väger kanske upp den knasiga lunchen lite).

Shit, nu har jag glömt kladdkakan i ugnen!!
Yngsta sonen ska på utflykt med dagis i morgon och skulle ha fika med sig. Så vi tog tillfället i akt för att pröva det nya receptet på kladdkaka från helgen än en gång (i helgen blev den inte så kladdig). Nu skulle jag ha den i ugnen lite kortare tid, men det sket sig...

Inga kommentarer: