tisdag 8 april 2008

Tisdagstema - Mat

Oj idag var Tisdagstemat mat?!
Hinner varken leta upp en matbild eller fota något, måste jobba över hem ifrån ikväll...
Jag står över denna vecka.

Men har ett litet textinlägg angående mat:
På väg hem ifrån jobbet idag hämtar jag upp femåringen som varit och lekt hos en kompis.
När jag kommer dit har han så klart inte lekt färdigt, han har ju bara varit där en lite, liten stund (typ 3 timmar). När jag står där i hallen och tjatar tittar hans kompis bedjande på mig och undrar "Kan inte I. få äta över?"
??? Va?
Stressad mamma fattar ingenting.

Egentligen är de tju självklart. Äta över är så klart något man gör när man stannar hos en lekkompis en längre stund på kvällen och äter middag där och stannar man ännu längre så sover man över.
Ibland krånglar vi till allt som vuxna.

Inga kommentarer: