tisdag 1 april 2008

Tisdagstema - Lång




Oj idag var det ett lurigt tema på tisdagstemat!
Lång...
Vad är det som är långt?
Hittade mycket på temat högt men långt var svårt.
Tillslut bad jag mina barn om hjälp. De var lite förvirrade först och undrade varför jag skulle fota något långt?! Sen föreslåg de att jag skulle fota dem för de är långa, i och för sig. De är 1.17 resp. 1.38 och långa för att vara 5 och 8 år gamla, de tyckte även att jag kunde fota mig själv. "Du är lång mamma". Nja 1.67 är inte så långt...

Sen föreslog de att jag skulle fota det lååååånga strecket, så det gjorde jag.
Strecket är mellanrummet mellan brädorna i vår trappa :-)

5 kommentarer:

Ninni sa...

Det var en bra tolkning, strecket ser verkligen jättelååångt ut:)

Julhuset sa...

Barn hittar det vi inte kan finna.

Anonym sa...

Jag gillar denna bild och tolkning. Vi vuxna fastnar så lätt och ser inte de små detaljerna runt om oss. DÅ är det bra att ha barn! ;O)

Må gott
Anneli

Husbilen Credo sa...

Många av oss vuxna har inte barnasinnet kvar på samma sätt fin bild ...

Maria sa...

Det är bra med barn när man har idétorka. De bor i en hlet annan värld än vi andra stressade,fantasilösa människor :-)