söndag 25 november 2007

Halsont

Nu finns det länkar angående giraffspråket inlagt på det tidigare inlägget med det namnet - för er som önskade veta lite mer.

Usch idag har jag riktigt ont i halsen, mår inte alls bra...

I morse väcktes jag av en pratsam ung herre. Klockan 7.20 satt han på min huvudkudde och babblade, jag gjorde mitt bästa för att ligga alldeles still och blunda hårt. Min hosta avslöjade mig dock. Var tvungen att hosta lite ibland. Rätt som det var i min lossas "djupsömn" kastar sig den pratsamma herren fram och skriker Buuuuuuhhhuu i mitt öra.

Nu gick det ju inte att lossas sova längre. Fick jag ta fram all pedagogik jag lärt mig på föräldrakursen och lugnt å sannsatt förklara att det är hicka man kan bota genom att skrämmas inte hosta. Den unge herren tog ingen vidare notis om det utan vill veta om jag hade gjort illa mig någonstans också. För har man ont i halsen och gjort illa sig någonstans då måste man åka till sjukhuset direkt! Sen undrade han om vi inte skulle åka och köpa lite halsmedicin (vart man nu gör det 7.30 en söndagsmorgon...). Ja, ja har man ont i halsen kan man inte svara på så många frågor så det var lika bra att stiga upp. Till den lille herrens stora förtjusning - än en gång har han vunnit morgonslaget.

Nu har "spöket" somnat och jag kan njuta av en kopp varmt te i lugn och ro utan all denna omtanke...

Inga kommentarer: