tisdag 13 november 2007

J*********vla telefon


Jag blir galen!!!!!!!
Imorse fungerade inte vår telefon.
Helt totalt död.
Inte ett pip!
Vi har med hjälp av en kompis kopplat om först uttaget för att kunna surfa och prata i telefon samtidigt, vilket har fungerat fint i ca två veckor nu.

Tills i morse när sambon ringde mig på jobbet och meddelade snorkigt att telefon är död bara så jag vet det!
På något outgrundligt vis har detta med telefonjacken blivit mitt ansvar.
Kanske för att jag för ca 1,5 år sedan tröttnat på att i panik gapa till barnen att de inte får svara i telefon. Vilket de tyckte var mycket märkligt och inte alltid lyssnade på. För ibland gick det ju hur bra som helst att svara och ibland blev mamma helt galen (typ när hon satt mitt uppe i en bankaffär på internet .....).

Jag fick ett infall för 1,5 år sedan att det där ska väl inte vara så svårt att fixa.
Surfa runt och hittade en beskrivning på hur man letar upp först jacket i huset och enkelt kopplar om det till det jack där modemet sitter.
Gick glatt hem och talade om för sambon att jag fixar det här ikväll :-)
Tog telefonen i handen och skuttade glatt omkring i huset för att se var första jacket var enligt de busenkla instruktionernas alla regler. 10 min. senare konstaterade jag att vårt hus saknade totalt ett första jack! Så resten av planen grusades helt.
Efter det har jag åtskilliga gånger skrapat ihop lite ny jädrans anamma och pillat bort det vita höljet på uttagen och stirrat in på alla små färgglada trådar och blivit förbannad på dessa små skitans trådar. De går av när man skalar av den granna färgen, det är ett nedranns pilla att klämma fast dem i uttagets små springor och när de väl sitter där och man ska skruva tillbaka uttagen i väggen så hoppar dessa små förbannade trådar ur springorna.

I kväll har jag alltså återigen svurit över dessa små trådar, pillat ner dem i springorna, hållit andan när jag skruvat tillbaka uttagen för att sedan upptäcka att jag måste börja om igen för skiten där inne i väggen har hoppat ur medan jag har skruvat i skruven.....

Nu är det dock tillfällig fred mellan mig och uttagen för både telefonen och modemet fungerar .

Inga kommentarer: